Pagar Dipenuhi Bra/Coli Cardrona Di New Zealand (The Cardrona Bra Fence)

Subscribe Us

Pagar Dipenuhi Bra/Coli Cardrona Di New Zealand (The Cardrona Bra Fence)

Pagar bra Cardron di Central Otago, New Zealand, bermula pada tahun 1999 antara Krismas dan Tahun Baru 1999, ketika empat bra wanita ditemukan terpasang di pagar kawat di sepanjang jalan. 


Tidak diketahui siapa yang melakukannya dan mengapa. Berita itu tersebar, dan tidak lama selepas itu lebih banyak bra mula muncul. Pada akhir Februari 2000, terdapat sekitar 60 bra di pagar. 


Pada masa itu, seseorang tersinggung dan tidak puas hati dengan pemandangan tersebut bertindak membuangnya. Disebabkan akhbar tempatan melaporkan perkara ini, dan tidak lama kemudian lebih banyak bra mula muncul dan disangkut pada pagar tersebut.


Tempat itu akhirnya digelar sebagai The Cardrona Bra Fence, penyakit pelik tiba-tiba muncul dan mungkin akan memalukan kaum wanita, tapi baginya yang menyokong perkara ini adalah amat unik dan menakjubkan.

penyebab payudara kendur sebelum menikah


Menjelang Oktober 2000, jumlah bra telah mencapai sekitar 200 helai disangkut, dan beberapa orang yang tidak dikenali sekali lagi telah membuang bra tersebut yang digantung di pagar. 


Pada saat ini, pagar ini telah menjadi daya tarikan pelancong, dan media memiliki liputan yang lebih luas mengenai kisah unik tapi memalukan ini. Ini menyebabkan semakin bertambah bilangannya digantung. 


Pada awal tahun 2006, bilangan bra yang digantung di pagar sudah hampir 800, dan untuk terkini mungkin lebih meningkat dari yang sebelum.

cara tegangkan payudara semulajadi

penjagaan payudara sebelum berkahwin

Baju dalam, Pelbagai jenis bra, maksud coli dalam bahasa malaysia

Sementara beberapa penduduk tempatan menyambut pagar tersebut, yang lain melihatnya sebagai keburukan dan rasa malu, dan sebagai bahaya yang berpotensi bagi pemandu yang menggunakan jalan raya. 


Bra sering dicabut, dan sekitar 200 bra dibuang pada awal tahun 2006 dan 1,500 lagi pada bulan September tahun yang sama. 


Tetapi itu tidak menghalang orang untuk menambah dan menggantung bra tersebut. Pada tahun yang sama, usaha dibuat untuk membuat rantai bra terpanjang di dunia. 


Dinobatkan Rekod dunia kerana lebih dari 100,000 bra digantung, disebabkan penyakit pelik ini ianya berjaya mengumpulkan lebih dari $ 10,000 USD dana untuk amal.

Catat Ulasan

0 Ulasan